Sempena cuti ni

January 21, 2011

 Assalamualaikum..jawab jangan tak jawab..hihi.. 




Aku nak story kat korangkorang pasal..ape yang aku buat time cuti sem ni..Kawan-kawan aku ramai yang post pasal result..aku malas nak pikir pasal ni..ok..kite tenangkan fikiran kita ye..tarik nafas..4..3..2..1..lepas !..hah!..Sekarang ni..aku nak cite ape benda yang aku buat time cuti sem ni..ok..relak..relak..  

1-Menonton televisyen 

Kalau pasal televisyen ni..aku dah kureng sikit nak watchingwatching..hanya drama yang aku  rasa nak tengok dan lihat je..beselah orang dah lame tak jumpe tv kan..haha..cerita yang saya tengok.. sebenarnya..aku dah tengok cerita ni time aku..tak silap aku..darjah 6..macam gitulah..memang la time tu tengah HOT pasal cerita korea yang satu ni..pergi je sekolah mesty gosip pasal ni..memang kene la..hahaha..  


cute miut semuanye^^

 Tapi..aku tak suke ending die..sad ending wey..uhuuu..tapi cerita ni tetap no.1 di hati aku..ceh..jangan risau..aku masih suke dekat drama yang ade kat Malaysia ni..hehehe..macam.. 




Cite ni buat aku ketawa..HAHAH


Ulangan..



Merlin..ngee~
Hahaha..ni je yang aku tengok..ngee~..yang Merlin ni..saje je aku tambah menambah..tapi aku suke la cite nye..walaupon cerita ni macam mengarut sikit..hihihi..tapi kate orang cerita yang ade kat merlin ni ade sejarah disebaliknya taw..betol ke?..aku pon tak tahu sangat.. sekarang ni..aku lagi suke menonton laptop..hahaha 

Ok kite sambung.. 

2-Cooking 
 Kalau nak buat resepi baru tu tak delah..masak untuk mengisi perot je..hihii..hobi aku kan..hahah..beselah orang yang suke makan ni..memang macam gitu.. 

3-Bersukan

Main badminton ni memang akan jadi hobi antarabangsa la..hobi tetap..kalau aku tak men badminton ni..memang aku tak leh idop la..hahaha..aku suke bangat main badminton..suke yang amat..idola aku dalam Badminton ni..iaitu..first..Datuk Lee Chong Wei..ngee..Second..Hafiz Hashim..i like him..and i dont like Lin Dan..unlikedunliked..hahaha..kalau nak main kat kampus aku..jangan harap..no time..no talk..jangan jadikan itu sebagai alasan !..sem depan lah main..hihihi..  
Go Go chayok!

Ye..menang !

Tambahan untuk cuti anda : 

Kalau korang-korang yang nak tips bercuti..and ape benda faedah yang korang buat time cuti korang..tak delah terlalu boringkan..bukan macam aku..mengadap je laptop and televisyen..hihihi..jangan contohi aku..:) 

1- Kerja sambilan
Korang boleh cari kerja sambilan ..boleh la sibukkan diri anda dengan bekerja..disamping tu..boleh la tambah duit poket..ye tak?..hihihi..tak delah korang lepak je kat tepi jalan tak tentu pasal..boleh la menambahkan duit belanja korang jugak..tapi..pastikan kerja yang korang ambil tu..HALAL di sisi ISLAM..ye?..pandai~~ 

2-Kursus jangka pendek  
Korang tahu kan kursus jangka pendek ni..macam aku..aku stori sikit la ye..tompang lalu jap..lepas SPM.aku ade ambil kursus kemahiran komputer..alhamdulillah..aku dapat memahirkan diri aku ni dengan komputer..adelah faedah dan kebaikan yang tersembunyi kan..hihi..kalau ade kursus jangka pendek..korang masuk je..ade faedah..betol.. 

3-Sertai NGO  
Ini pun kredit untuk korang..siapa yang suke mengaktifkan diri tu..dipersilakan lah ye..boleh la tambah tahap keyakinan korang..daripada korang duduk melangot je kan..sertai lah ye..kalau boleh , ajak la sesiapa pun..kawan korang ke kan.. 

4-Perjumpaan Semula  
Sebenarnya..benda ni lah yang aku rancang sebelum aku cuti..tapi..sedih..aku tak tunaikan..yelah..time cuticuti Malaysia nilah korang boleh jumpe sahabat-sahabat korang..lagi pon kawan aku ramai yang tak cuti..hihihi..tapi ade lah sikit..tapi masing2 sibuk dengan kerja..tak pe..paham..Korang boleh mengeratkan sillaturrahim diantara sahabat handai korang..hihi.. 

5-Beriadhah 
Beriadhah tu sama lah dengan bersukan..macam aku..kat atas tu..hihi..yelah..korang kat rumah tu kan asyik menternak lemak je kan..so..ape kate..kalau boleh..korang bersukan la ye..luangkan 10 minit untuk senaman korang..kalau korang tawaf rumah korang pon tak pe..haha..berjalan..naik tangga..tu pon satu riadhah taw..kihkih.. 

Ok..itu saje..hihihi..kalau korang boring ke apa..boleh la buat perkara yang 5 diatas ye..tak salah kalau kita mencuba kan..pastikan cuti korang menjadi cuti yang penuh rasa faedah..tak macam aku..hihihi..  

:)..^^ 

Wassalam..