''jangan pegang-pegang''

March 21, 2011

Assalamulaikum.. 

Ini bukan review lagu ''jangan pegang-pegang''..*sebenarnya aku dah lupa apa tajuk lagu tu*..hahaha..bila aku teringat lagu ni..terus teringat video cikgu shida..hahaha..lawak kot..terguling-guling dan tergulung-gulung..hahaha..lagu ni memang dah popular habis la..lagu ni..bila aku dengar lagu ni..ada moral disebaliknya..khususnya untuk remaja pada zaman sekarang yang buat 'mazhab' sendiri..katanya. 

''pegang tangan pun tak boleh ke?nanti kahwin jugak'' 

CONFIDENT betul boleh jadi bini/laki ..hish hish..fikirlah baik baik..misal kata lah..ni aku bagi contoh nya..korang jangan bagi marah pulak bila aku bagi contoh begini.. Misal katalah kan..bila si couple-couple ni dah  selalu berjumpa pastu..dah biasa sangat pegangpegang tangan..si couple ni kata..''alah..pegang tangan je kot..nanti kawinlah''..hamboih senang si couple ini berkata..nak cakap kat sini.. 

''Bila IZRAIL datang memanggil.. 
jasad terbujur di pembaringan.. 
Seluruh tubuh..akan mngigil..seluruh badan kan kedinginan'' 

Korang tak tahu bila nyawa korang akan dicabutkan oleh malaikat yang bernama Izrail..tugasnya mencabut nyawa manusia dengan perintah Allah..tahu tak..malaikat Izrail ni melawat kita 70 kali sehari tau..bila aku dengar pensyarah aku kata macam ni..aku jadi cuak gile..okay..kita teruskan kisah couple ni..manalah tahu..nyawa si couplecouple dicabutkan oleh malaikat Izrail tapi pasangan couple ni tak sempat nak ''KAHWIN''..berdosa tahu tak?.punya merana jiwa tu..kalau sesiapa yang pernah berbuat demikian..bertaubatlah sebelum terlambat..pintu taubat masih terbuka untuk anda okay..ngerti (!)..haiyaa..fikir logik la weyy..buat apo nak bercintoo..okay..bab cintan cintan ni memang sensitif nak cerita kat sini..minta maaf bagi sesiapa yang terasa..PEACE..:] 


Okay..moral of the stories..jagalah batas-batas pergaulan..aku tahu..aku pun tak sebaik yang disangka..tapi aku cuba untuk memperbaiki diri sendiri disamping aku berkongsi dengan korang semua..kalau kita dah tahu sesuatu hukum..kenalah laksanakan apa yang disuruh dan menjauhi segala larangan..kalau kita tahu sesuatu hukum tapi macam ''buat-buat tak tahu''..munafik tahu tak..so..bila korang dah tahu..tunaikanlah perintah-Nya dan meninggalkan segala larangann-Nya.. 

And  peace always (!)..hahaha.. 

Wassalam..