Kesiannya dia..

March 2, 2011

Assalamualaikum...  


Penat mengemas barang-barang yang agak berlambak..akhirnya ambek keputusan untuk post something yang bermakna untuk diri aku dan jugak diri kalian semua ya..arap-arap korang semua dalam keadaan sihat-sihat belaka yang amat..hahaha..


Tengah hari tadi..aku singgah restoran opppss..cafe kesayangan la katakan..boleh la dikatakan selalu aku jenguk anak kucing yang comel dan yang teramatlah comel..haha..tempat yang mereka lepak adalah kat bawah rak ni..sekali..bile aku tengok..anak-anak kucing yang hyperactive kat situ tak de pulak..aku pon dok la kat depan rak tu.. 

Pastuh ade sorang mak cik yang kerja kat situ tegor aku..

''Kenapa dok situ..''

And then,aku pon jawab la..

''tengok kucing ni..anak die mane?
''Kat NILAI ''
''Ha????kat NILAI''..ni mesti kes buang bayi kucing..adoyai..
Dengan selamba pelambenya..mak cik tu jawab..''a'aaahh..''

Amboi senang benang je cakap gitu..awat jauh sangat buang kucing tu?..kalau ye pon letak la anak kucing tu dekat dengan mak nya..ni tak..letak jauh-jauh..dahlah masih digelar anak kucing lagi..issshh..aku geram+sedih ..tak tahu nak cakap ape dah..kalau ye pun nak pisahkan anak dengan maknya..janganlah jauh bebenor..setakat dalam kawasan jelah..ape punye manusia la..aku bengang bebenor..rileks..cool ye..

Inikah sikap yang dinamakan berperi____kemanusiaan?ha?ini ke?..kita pun ade adab gak dengan haiwan..agak-agak ar..mak nye tu mencari punya mencari anaknya..tak abis abis..MEOW MEOW MEOW..aku pun ada jiwa kucing gak..hahaha..gurau je.. okay..harap korang tak buat macam ni ye..kalau nak letak pon..agak -agak ye..ye?..ingat tau..

Hari ni..aku dapat satu perkataan yang agak nya tak asing kat telinga korang..
 
''Kalau kita sayang kat orang tu..kita banyak memberi dari menerima''
Korang paham kan?..aku paham ..tapi aku tak tahu nak terangkan kat sini..tapi  betol ke..statement yang aku bagi ye..sori ye..kalau ada tersilap..mintak maaf..nama pon manusia kan?..hahhaa.. 

Okay.. itu je..hihi..

Wassalam..