just follow your heart

July 19, 2011

Assalamualaikum.. 


Hait,rasa nak update penuh dengan semangat..kena kumpul semangat tu dulu baru boleh update..kuangkuang..bila line tak de,idea semua jadi bangkai..huh..pergi macam tu aje..bila dah ade line ni..segala yang sisa-sisa tu dikumpulkan idea baru yang lain daripada yg lain..bukan ape..tak nak dia terbang macam gitu je..tak boleh ! itu ilmu..ilmu hati.haha..aku sebenarnya bukan nak cakap ikut je hati..aku tak tahu nak cakap macam mane ..kata orang..kalau nak buat satu decision tu just follow je hati..tapi sesetengah orang kata,jangan ikut hati..kata hati tu salah..ada unsur bisikan syaitan..aku tak tahu yang mana satu yang betul..tapi bagi aku.. 


Bagi aku la..my opinion..okay!  


kalau kita nak lakukan sesuatu yang baik untuk diri kita dan juga untuk masa depan kita..kalau kata hati kita tu memang kearah kebaikan bukan kearah keburukan..dan kalau kita senang hati atau gembira dengan keputusan yang kita sedang buat..just follow your heart..betul ni,aku tak tipu.tapi..kalau kita buat keputusan.takkanlah kita nak expert tak ade  kos yang kita tanggung kalau kita buat keputusan macam gitu..bukan apa..sebagai langkah berhati-hati..make sure kalau kita buat keputusan..pastikan tak de perkataan  .. 

''Aku menyesal dengan ape yang aku lakukan'' 
.. 
''Menyesal aku bt keputusan macm tuh!.. 


Macam-macam lagilah perkataan yang mungkin membuatkan kita rasa nak cekik diri sendiri dengan penyesalan..aku buat post ni pon sebab nak ingtkan diri sendiri ..kalau korang nak ambil advise ni pon tak pe...hambik je..haha..sebabnya..pengalaman mengajar kita ..sebab tu..yelah kan umur dah semakin meningkat,jangka hayat kurang, TAPI pengalaman tu yang banyak bila kita umur meningkat kankankan..aku tak tahu pulak kalau ade orang umur semakin meningkat ni pengalaman makin kurang OR makin habis..aku tak tahu makhluk dari planet mana OR galaksi mana..minta MAAF..hahaha..bagi aku,aku tak suka buat sesuatu keputusan kelak nanti aku menyesal..sebab aku rasa macam salahkan diri sendiri..tak baik!..tak sayangkan diri sendiri tuh..''BE YOURSELF'',,bila kita jadi diri sendiri ada baiknya,tapi ada juga orang kata itu selfish..aku tak tahu nak kata apedah.tengok pada situasi..okay ! 


Pagi makin singkat..haha..esok kelas..tak sedak dirih..dengan mid term! Assig&*^%..aku takut nak teruskan kata-kata tu..rasa macam ...HAISSHHH..bagai batu atas kepala..adussshh..okay.. 


..Wassalam..


hadinesta said...

B da besar kan, boley pikir sendiri. suci dlm debu x nasihat aq :D haha