selamat hari ayah. :)

June 17, 2012

assalamualaikum,


hai.

aku tak nak wish "selamat hari bapa." aku nak wish "selamat hari ayah." sebab aku panggil ayah aku " ayah " :)

lepas berbuka je maghrib tadi, adik aku telepon, tanya, bila aku balik,siap cakap lagi "yong, bila balik? kita ada beli gitar" <--- saja nak tarik aku ke hape. hahaha, pastuh. tanya dah wish kat ayah belom. aku terus tepuk dahi. lupa nak wish. 

and lepas solat isyak je aku terus ghase nak call ayah. tapi segan la pulak nak cakap "selamat hari ayah" takut tetibe tak terucap bila telefon. so, aku mesej. hahaha. pastu terus ayah tanya, makan ape tadi. rasa macam nak mengalir air mata.aku nak wish tu pon rasa macam sebak sikit. tak sikit tapi banyak . haha. maybe aku banyak dosa kat ayah aku. Astaghfirullah. :(

yes, bila cerita pasal hidup aku, hidup aku waktu lahir dulu tak lah senang mana. orang lain dapat apa yang diorang nak. alhamdulillah, hidup kitorang pada hari ini. lebih baik daripada dulu. aku bersyukur, and of course aku, sebagai anak sulung, mesti nak bantu mak ayah aku. insyaAllah, one day. :")

dan sebab itulah mak ayah aku berusaha mencari wang untuk belajar kami, makan kami, dan keperluan kami. terutama sekali ayah yang punya tanggungjawab yang berat untuk dipikul. tapi ayah saya cool je. waktu aku lahir, itupun bagai nyawa dihujung tanduk dah. mana taknya, aku dah lahir sebulan sebelum tarikhnya.  and berat aku hanya 1.85 je, ayat tak boleh tahan bila saudara mara aku rasa macam "aku tak boleh terus hidup"  sampai cakap lagi "budak ni dah mati ke?"tapi alhamdullillah, dengan kuasa Allah. aku dapat hidup sebagai orang normal and itu dari doa orang yang prihatin terhadap diri aku. so sweet !^^

Alhamdulillah. :)

dah..itu je kott. tak nak cite panjang2 sebab takot mengalir air mata post benda ni. nanti roomate aku nampak. hahaaha.

lastly, terima kasih ayah, yong sayang ayah sangat sangat. tanpa ayah, tak adalah yong disini. :')

walaupun ayah aku, bukan lah macam ayah orang lain. tapi ayah tetap orang yang yong tetap sayang :') 

dari hati yang tulus, 

wassalam.