suka dan menyukai

August 3, 2012

*basmalah*

Hai !

korang pernah tak rasa yang korang pernah minat someone, suka someone, sayang someone. kalau orang ada perasaan tu pernah rasa la. at least sekali ke, sesaat ke, seminit kew. yang penting dia pernah rasa macam mana gayanya bila dia suka kat someone tu.tak kisah la jugak sayang kat famili kita ke, sayang kat sahabat kita ke. yang penting sayang itu dari Allah. kalau Dia dah tarik nikmat sayang kita tu, siapalah kita ni. and termasuk la jugak bila kita ada perasaan kat orang yang mencuri hati kita *nak muntah*. kalau sayang pun ada batasan nye. kalau nak tunjuk sayang pun tak perlu nak pegang tangan peluk peluk. tak perlu semua ituww. ini fokus pada yang belum ada ikatan yang sah disisi Islam. lagi sekali, di sisi Islam. Kalau mak ayah korang dah kenal pakwe/makwe korang and dah bagi izin bawak kulur kilir. tetap ada batasan. naik motor pun bersama sama bagi yang tak ada ikatan yang sah disisi Islam. dunia sekarang dah tunggang terbalik. banyak isu yang kita tahu hukum hakam. dah termaktub dalam Al-Quran pun, boleh lagi buat dek je.

kalau Dia dah tarik nikmat sayang kita tu, siapalah kita ni
dan lagi satu, aku masih tak paham bila ada konsep bercinta biar banyak. kau suka kat mamat/minah tu. and at  the same time. kau ada lelaki/perempuan lain. katanya nak pastikan suka kat sapa. dan pilih sapa akhirnya. kau ingat ni drama cintan cinton zaman batu ke hape. dah lapok la weyh. come on la. tak rasa ke benda tu lagi menyusahkan dikau. zaman sekarang senang dapat asid ape benda entah, yang bila dia rasa tak puas hati, rasa berdendam. maka terbalingla ASID DENDAM , ke tak haru tu.orang yang selalu berjaya buat bisnes pun selalu kena buat buat orang, orang yang cantik pun orang boleh jadi dengki sampai pi hantar bomoh. haissh. zaman sekarang *geleng kepala* .

aku ni sebenarnya dah jadi fobia kat cintan cinton walaupun aku ni pilih seorang je. waktu dulu.one more time,waktu dulu. konon setia pada yang satu la *mata keatas* dan aku risau aku tak kawin. hahaha.  okay fine lari tajuk. tapi kalau dah jodoh , tak kemana pon. kalau dah tertulis, tetap jugak takdir untuk kita.

okay smpai sini ke. kalau ada orang terasa hati dengan apa yang aku post ni, jangan la disimpan di hati ye. nanti parah. hihi :)

Kbye.