selamat hari jadi yang ke 47 :)

May 17, 2013

HAII /////

17-05-2013 

hari ni hari lahir mak kita yang ke 47. mihmih. terima kasih atas tunjuk ajar mak yang terlalu banyak kalau nak dibandingkan pengorbanan kalau nak cakap. sangat besarrrr. serius. tak tipu. dari aku lahir sampai sekarang dan selamanya. InsyaAllah. mak kita malu letak gambar full. so aku letak gambar separuh je. yang lain aku ngan adik aku conquer. kahkahkah



comel je time tecik tecik dulu. terutamanya aku. Kay. time ni ada dua adik je. sekarang dah ada tujuh adik. hew hew. tak la ramai mana. sikit je. semua pun dah besar besar belaka. dah sekolah dah semua, macam baru semalam je main macam budak budak. main tepi parit. main kereta dash. main katak.main masak masak belakang rumah. omg. rindu gila zaman dulu. zaman yang tak pernah pikir ada masalah. sekarang main tua makin banyak masalah rasanya. *sigh* 

terima kasih mak. jaga yong dari lahir yang tak cukup bulan. mak terpaksa masuk keluar masuk hospital. sabar je dapat anak macam ni. hahaha. first day masuk tadika. dapat tempat duduk. pastu mak pesan memacam pastu mak balik. masa tu rasa nak mengalir air mata sampai dalam hati. "kenapa mak ayah tinggalkan kita sensorang kat sini".. pastu tahan je mata sampai balik rumah. pastu tak jadi nak nangis. esoknya dah ada kawan dah. haha. kat situ, aku belajar. hidup ni mesti berdikari. kalau bergantung kat orang lain je, mungkin sukar untuk kita tempuh cabaran sendirian. ceeeh. ayat ex-jiwang. eh, tak la. kay.

bila my mak masak itu ini itu ini. semuanya sedap. air tangan mak. mestilah sedap. wajib tau. sebab dari baby lagi makan mak masak. sempai jadi begini. 



pastu mood nak melukis bertimbun timbun datang. walaupun aku bukanlah budak art. belajar seni takat darjah tiga je. pastu ciplak pensel dari adik. pemadam pun ciplak. pastu nak kata kertas ciplak pun nak jugak. nak lukis potret mak. tapiiiii ----- tahu tak sama. gambar betol  mak yang potret tak ada. so, main imagine imagine macam tu. IMAGINATION gituw.

so, sukahatilah nak kritik macam mana. aku terima je. sebab aku tahu siapa aku. ceeh.

selamat hari ibu, selamat hari guru, dan selamat hari jadi mak ! sayang mak. tapi lafaz tersimpan. :)

bye//// :)