Saturday, August 27, 2011

Ramadhan 27.:)

Assalamualaikum..


Hait..rasa macam cepat masa berlalu..tup tup..dah nak syawal..cube kita imbas balik..bile kita dh sampai 27 ramadhan ni, banyak tak amalan yang baik kita buat time blan ni? *macm aku ni byk amal je.astagfirullahalazim..aku sedar diri ni sape..haha..10 malam terakhir ramadhan memang elok sangat kita bnyakkn ibadah kita..maksud aku, bukan sebelum malam terakhir ramadhan bkan tak boleh banyakkn ibadah..tapi tingkatkan lagi..*macm aku ni baiks sgt je..haha..kata kawan aku..bila malam terakhir ramadhan ni, seluruh alam berzikir pada Allah..cerita nya cam gini..  

Aku ckap la..pokok kat belakang MAHAL lah aku tu..ada pokok bunga pink pink..macam pokok sakura la kononnya kan..haha..cantik sangat..semua berbunga pokoknya..padahal sebelum ni tak pernah nmpak pon pokok tu berbunga..semua pokok berbunga..tapi ada dalam 2 pokok 3 pokok yang berbunga lebat..bila aku dengar kawan aku ckap yang tumbuh tumbuhan pun berzikir.. 



SUBHANALLAH.. 



bukan kita(manusia) je yang wajib taat pada Allah..tapi tumbuh tumbuh-tumbuhan jugak..juga binatang..mereka berzikir tak kira waktu..subhanallah..kita wajib beriman dengan-Nya..rasa macam diri sendirik manyak dosak lah..huhu..lagi berapa hari lagi syawal menjelma..haha..boleh makan ketupat..hahah..

Okay..tu jeww..

''SEMOGA HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM.KEEP SMILE :)'' 

..Wassalam..

No comments: