assobru minal iman.

October 27, 2012

assalamualaikum.

hari ni, saya sebagai ustazah nabila ingin memberitahu anda ye anak anak. hidup kita harus ada kaf ba ra kaf alif ta nun. ke-ber-ka-tan ye anak anak. jika tak ada keberkatan dalam hidop. tak de makna ye tak makna ye anak anak. *tak de keje tiru mak sape entah dalam dunia baru* ahah.

assobru minal iman. sabar adalah separuh atau sebahagian daripada iman. aku ni tak de la pandai sangat nak berpalsapah ni. setakat yang boleh je. setakat bm aku tu ehems. baik tak payah *tolak tepi*. Sebagai contoh kalau kita melakukan sesuatu kerja tapi tetap jugak tidak diterima oleh pihak tertentu. kita boleh sedaya upaya mencuba dengan sepenuh jiwa dan raga kita. dan aku tak tahu bendalah ape yang aku tengah sampaikan kat korang ni. heissh.

okay, misal kata lah kan. kita berkawan dengan orang tu. sedang kita berkawan, tetibe ada benda yang tak kena. dan anda tidak tahu ape yang tengah menyelubungi misteri diri anda dan kawan anda. kalau berani, ang pi lah tanya dia pasaipa dia dok maghah2 ang. lepas dah tahu, mintak maaf - SELESAI. and then, pengalaman tulah yang mengajar kita untuk jadi lebih berhati hati dalam melakukan sesuatu kerja.  Yang tak paham nye. bila ada orang memendamkan rasa hati dan membiarkan ia menjadi full tank. kalau yang boleh cover tu thumbs up. yang tak boleh cover tu yang baling baling kerusi meja bertumbuk tampar cuit muit main tarek rambut.  yang ni eden tak mengerti. pasaipa nak gaduh gaduh. face to face ka open table ke. kau nak open table luas luas pon tak apa. asal dia tahu masalah kau dan kau tahu apa masalah dia. senang cite kan.

nak senang macam ginilah. kita kat dunia ni tak lama. memang mati tu pasti. tapi kita pon tak tahu bila tarikhnye, jamnye, minitnye, saatnye. so, kalau anda tak nak menyesal awal awal. pa lagi selesaikan awal awal. tak berguna nya kalau gaduh lelama. betol tak berguna. aku tak cakap pun diri aku ni baik sangat. cumanya nak mengingatkan diri sendiri. kalau aku lupa. korang boleh tolong ingatkan aku. kan elok saling ingat mengingati kannn. kita kan saudara se-Islam.

AND PEACE ! B-)

okay. nampaknya. idea aku sudah zero zero. ada masa aku update lagi.

Wassalam. Senyum :)