hati manusia sentiasa berubah.

January 25, 2012

Assalamualaikum.





Hye! I'm talking about 'hati'..haha..ada idea pulak nak tulis pasal ni..hati manusia berubah? hati haiwan? ngokk..haha..gurau je laa..aku sebnarnya tak tahu nak explain macam mana..tapi aku nak jugak post pasal ni..tak tahu menahu la kenapa..contoh yang aku boleh nampak bila seseorang tu nak beli barang dah aim kat dalam list dah..lepastu bila dah jumpa barang lain..list tu dah tercampak kemana pon tatahu laa gamaknya..haha..lebih kurang macam tu la..contoh lagi satu..kalau misal kata satu benda ni dah jadi fevret kita..and last last..benda tu yang kita paling benci..benda yang kita benci jadi benda yang kita suka..itulah hakikat..

"Rasulullah prnah brpesan supaya mncintai ssuatu swajarnya shja kerana perkara itu mgkin kita bnci nanti. kita perlu besderhana dlam mmbenci krana perkara itu mgkin kita cintai nanti." berhati hati dalam mencintai dan membenci. :) 


lebih kurang macam tu laa..kalau nak bunga sikit..bila orang tengah couple..ini konon-konon jelahh..alkisahnya..misal kata lah kalau unknown ni bahagia la sekarang dengan pasangan dia..di kemudian hari pulak..tetibe nak minta 'cerai' sebab si unknown ni dah suka kat orang lain..*sebab ni aku tak couple smpai sekarang KOT..haha*..


so kalau bab tetapkan hati ni..biarlah iman kita yang tetap.tak pun kita majukan lagi iman kita..InsyaAllah..semuanya akan berjalan dengan baik :)

ini, aku nasihatkan diri sendiri..kalau nak ambik nasihat ni..ambil la..tak kisah ponn..haha

#aku rasa post ni agak tergantung la jugak..tapi idea pon takat ni je..nak buat cam mana kan..haha
#terigin nak buat doodle doodle tu..tapi adobe sudah hilang..nak buat acane..:-/

..wassalam..
faiznur rotashia said...

ye ye betul tu b... hehe.. datang la ambik photoshop kt tasha.. x guna pun nie ha.. D

Nabilabee said...

hehe..mahu mahu..nnti sy ambk kat bilik tasya..insyaAllah :)

@cenahcenah said...

adobe ko boleh je aku gune? hehe.