My Dream Jobs

October 10, 2019

Hai Assalamulaikum semua.


Credit : Pinterest

Korang mesti ada pekerjaan impian korang kan. Tipu lah tak ada. Aku terfikir nak buat post pasal pekerjaan2 impian aku. Tapi aku mengharapkan bila aku post kat sini boleh lah semua yang baca doakan aku supaya impian ni termakbul walaupun ianya ambil masa yang agak lama (takpe, sis okay) 


| Pereka Fesyen |

Waktu aku sekolah rendah, aku bebetul nak jadi pereka fesyen sampaikan aku  curi ambil  buku log mak aku danlukis baju baju yang ada dalam kepala aku. Serius benda tu fun gila.Bila dah lelebih berangan tu teringin pulak nak buka butik sendiri Peerghh berangan jee lebih. Hahah

| Pelukis | 

Waktu sekolah rendah jugak aku berangan nak jadi pelukis. Aku bukan pandai sangat melukis tapi melukis lah hobi paling aku suka kalau aku ada masa terluang. Tapi bila cikgu tanya, aku nak jadi apa. Dalam kepala aku terus terfikir "pelukis tu satu pekerjaan ke?" last last aku lupakan je hasrat aku nak jadi pelukis. Walaupun sebenarnya bila fikir balik, pelukis tu lah pekerjaan yang paling bessssssst (pada aku). Sebab bila kau ada idea yang kau dapat dalam otak pastu kau transfer dekat paper atau canvas.Then, bila dah siap dan kau nampak hasilnya,kau akan rasa seronok sangat dan kau akan dapat kepuasan.


| Akauntan |

Waktu sekolah menengah pula cita-cita aku bertukar nak jadi akauntan ataupun perancang kewangan. Pastu masa Form 4 aku tak terpilih nak join kelas student pandai, aku biasanya kelas last tak pun paling selamat kelas kedua terakhir lepastu memang dari Form 1 sampai ke Form 5 memang tak terpilih nak masuk kelas pertama dengan kedua. Sis redhaaa. Hahaha. Lepastu, sekolah aku dulu, kelas pertama je yang belajar subjek Akaun, aku pulak ambil subjek Perdagangan. Memang bukan minat aku tapi nak buat macam mana. Sis redha lagi. πŸ˜…πŸ˜†lepas tu aku dah start rasa cita cita aku takkan termakbul masa tu sebab aku tak ada basic akaun pun. 

| Pegawai Bank |

Bila aku apply kemasukan kat kolej, aku apply Asasi Pengurusan. So, bila dah naik degree aku ambil kos Banking pulak. Aku pun tak tahu lah kenapa, sebab bila dah besar ni jadi suka tengok orang kerja bank. Dah habis belajar 4 tahun Degree Islamic Banking. Habis graduate tak ada pun dapat peluang kerja kat bank hahahahaahahahha. Ada lah satu bank je tapi terpaksa tolak sebab gaji dia tak relevant dengan keadaan aku masa tu. Yelah dah beli kereta, nak kena bayar kereta. Medical Insurance lagi kena bayar. Ptptn lagi. Nak shopping lagi ehhh hahah. Boleh je sebenarnya. Tapi sebab tak konpiden dengan diri sendiri.

 Jadi sekaranggg aku ada dream job aku yang terbaharuuu. Ha gituuwww.

Aku nak jual benda yang aku boleh buat 'handmade'. Tak nak bagitahu details sangat nanti orang lain tiru hahaha. biarlah aku seorang je yang tahu. buat-masa-sekarang. Setiap hari aku survey. Setiap malam jugak aku terfikir. Aku plan la sikit sikit. Sebab aku nak jadikan benda ni as my side income. Harap2 boleh lah hantar mak ayah pergi umrah. Kalau ada rezeki lebih lagi boleh bawak pergi Haji. Inilah angan-angan aku buat masa sekarang. Sorry kalau rasa annoying dengan post aku kali ni. Tapi aku harap sangat ia jadi kenyataan. 

Aku post pun pasal ni sebab kalau aku lupa dengan impian aku tapi bila tengok balik and baca  post ni satu hari nanti. Aku harap aku jadi bersemangat nak kejar impian aku ni. 

Bila aku dah mampu nak bekerja sendiri boleh lah jadi housewife & bussiness woman. Boleh lah hantar anak-anak gi sekolah sendiri. Ehhh berangan kaaan walaupun aku tak kahwin lagi. Taaak ini plan je kalau dimudahkan Allah.

Aku harap korang pun sama juga, semoga dipermudahkan Allah dan semoga impian korang tercapai. ♥️


Credit : Pinterest