Al-Fatihah untuk Arwah..

January 21, 2011

Assalamualaikum.. 




Aku nak khaskan entry aku ni untuk sorang kawan..walaupon aku tak pernah bertegur sape ngan aku..pepagi lagi aku ade terdengar anouncement dari masjid..kate nye ade sorang budak kampung ni yang meninggal dunia disebabkan kemalangan..aku tak tahu kisah die macam mane..tapi die excident kat pahang la..tapi..mari kita sama-sama sedekah kan AL-FATIHAH pada Muhammad Daniel ni..walaupun tak kenal sesama manusia..tapi sebagai orang Islam..ape salahnye kita doakan ..baru aku teringat..2 tahun lepas..Arwah pernah raya kat umah aku....Semoga rohnye ditempatkan bersama orang-orang yang soleh..AMIN.. 



Bila kisah diatas berlaku..aku teringat kat arwah kawan aku yang meninngal..lebih kurang 5 tahun yang lepas..sebelum tu..aku memang dah lame tak jumpa kawan aku yang sorang ni..sebabnya time kitorang sekolah menengah dah lain sekolah..aku takkan boleh lupe kisah die ngan aku masa aku sekolah rendah.. 



Boleh dikatakan aku selalu kene buli dengan beliau ni..sampaikan aku takut nak jumpe ngan die..tak kira lah kat luar sekolah ke..dalam sekolah..tapi die buli tak de lah teruk sangat..just suke tarik meja..tarik tudung..beselah tu..budak-budak kan..budak ni budak lelaki la..takkan pompuan nak buli aku kot.. 



Tapi..masa tahun 2007..masa tu jugak aku ade kat asrama..and bile aku tepon mak aku..mak aku kate Zaki dah meninggal..sebab ape?..sebab kemalangan..aku ingat time tu bulan puase..tinggal beberapa hari lagi nak periksa PMR..paham-paham jela..perasaan aku macam mane time tu..sedih yang amat..die kawan aku jugak .. 



Sejak dari form 2..aku dah lame tak nampak die kat kampong..tuptup..dah meninggal..AL-FATIHAH..doakan juge untuk arwah..beberapa hari selepas tu..aku ade bermimpikan arwah..bile aku tengok muke die time tu..aku jadi lega..macam mane aku jumpe die..biarlah ia menjadi rahsia aku sendiri..aku bersyukur sangat..Alhamdulillah.. 

So..hargailah kawan-kawan anda..tak kira mereka pernah berkelakuan baik atau buruk terhadap anda..hargailah mereka..dan anda tidak akan menyesal ape yang anda pernah lakukan terhadap mereka..kerana dengan itu..mereka juga akan rasa dihargai oleh anda..Sayangi kawan.teman dan sahabat anda .. 

Hanya itu sahaja..  


Mari kita sedekahkan AL-FATIHAH untuk arwah Zaki dan arwah Daniel..AL-FATIHAH..  

Wassalam..