Saturday, April 9, 2011

Untuk Kamu saja :)

Assalamualaikum..

rasa macam dah lama sangat tak update blog tercinta..dari mula ilham hati ni bermula dan bagaimana ia menjadi satu inspirasi dan cerita untuk disampaikan buat sahabat dan pembaca blog sekalian..aku mendiamkan diri bukan bermaksud aku melupakan tapi aku memperbaiki diriku yang sarat dengan segala kesakitan..nak tahu?haha..macam yang aku cakap..mr. gastrik aku muncul balik..bukan nya serius pun..sedikit je..tapi..errmmm..okay lupakan.. 

Aku nak tanya korangkorang..macam mana nak jaga hati kawan tapi dalam pada masa yang sama kita menyenangkan hati orang lain juga?..anda tahu jawapannya?..aku dah puas pikir macam mana cara yang terbaik untuk menjaga hati semua orang..macam lagu JAGA SELALU HATIMU..hihi.. 

Apa yang aku kata ini..adalah terbit dari hati..bukan sekadar omongan kosong tak menentu arah.. 


Kawan. .kadangkala ia menjadi pelangi pada kita.. 
Memberi warna-warna ceria dalam hidup.. 
Pabila kita kesunyian,kesedihan, juga dalam duka.. 
Mereka juga yang memberi kita ilham juga inspirasi.. 
Untuk menaikkan semangat kita.. 
Untuk menceriakan hari-hari kita.. 
Tapi dalam kita berkawan pasti ada rintangan yang menemani.. 
Dapatkah kita menempuhnya seorang diri.. 
Kita ada Allah.. 
Kita ada keluarga.. 
Kita juga ada sahabat handai.. 
Tapi bagi aku..sahabat amat penting dalam hidup.. 
Bukan bermaksud aku mempersiakan Allah yang maha Kuasa.. 
Bukan juga aku melupakan keluarga tercinta.. 
Tapi..sahabat adalah salah satu hidup aku.. 
Tanpa mereka..hidup tak sempurna.. 
Tanpa mereka juga aku tak kenal dunia.. 
Mana satu yang baik dan mana satu yang buruk.. 
Maafkan aku..aku tahu diri ini bukan orang yang kau cari.. 
Juga bukan sahabat juga kawan yang dingini.. 
Tapi..diri ini berusaha untuk menjadi yang terbaik buat dirimu.. 
MAAFKAN AKU.. 
Hasil nukilan dari hati : n.a.b.i.l.a 

 Maafkan aku jika aku melukaimu..:'(..aku berharap sangat..hubungan kita macam dulu...itu harapan.. 

..Wassalam..

3 comments:

nAna fArhAna said...

dAlam kitE sbUk nAk m'jAga 1 hAti n!e..
kite xsEdar..bNyk hAti yG da t'lUke dGn kite..
so...sBnr nYe ktE xdPt nAk bg org pUas hAti...

*opss..sOrryy..ttBe ovEr...:D

Ahmad Hidayat said...

ko g la mintak maaf depan--depan kat dia....haha

..bicara hati ke hati.. said...

nana : betul tu..setujuk..:)

dayat :haha..sapa?hahaha