Ke Korea Kita. (DAY 1)

September 26, 2015

Assalamualaikum semua,

Dah lama gila tak update kat blog ni. Sebab tak ajin nak update. HAHA

Okay aku nak cerita apa yang menarik kat Korea, Just share apa yang best sebab sebelom aku nak kesana pon aku seach any blog yang ada certa pasal Korea nak tahu musim, nak beli apa, makanan apa yang best, and apa apa je. Sebab aku kan blur. hahahaha. errk

Sebenarnya aku kesana atas arahan bos. Terima kasih bos bagi peluang hebat ni. Sebelum ni aku memang teringin nak kesana, tapi mungkin Allah bagi dengan cara ni. InsyaAllah kalau korang berdoa pada Allah, insyaAllah korang akan  menjejak kan kaki kesana. Manalah tahu. Kita lihat kuasa Allah yang Maha Besar. :D

Okay nak dimulakan cerita, time awal penerbangan tu aku cuak gila sebab tak pernah nak gi sensorang (maksud aku sebelum ni aku ada la kawan nak bercakap apa la) tapi sekarang ni customer aku je, hmm sebelum tu tak bercakap sangat. Soo, forever alone lah aku dalam flight selama 7 jam. huu memang penat beb duduk cenggitu 7 jam. Biasa kitorang ambik ke Korea dalam pukul 1 pagi sampai 6 lebih macam tu. Soo dengan lega akhirnya sampailah ke Incheon Airport, Seoul. and aku tak perasan aku senyum sendiri sebab dapat jejakkan kaki ke sana. Syukur !

so he is our tour guide kat seoul. Baik giler dia tapi kena 24 jam speaking dengan dia, bukan tak nak cuma tahu jela aku macam mana. kahkahkah. tapi mr jeong ni baik gila gila.

Okay lepastu kitorang terus ke Nami Island. okay tahu memang kitorang tak mandi lagi semalmnya. haha kesah pulak.
Okay nilah pemandangan sebahagian bumi Korea. Ada lumpur yang macam Runningman main tu.. ada sawah padi yang kekuningan. Subhanallah

Makanan yang disediakan untuk kami sampai je bumi Korea. Sedap gilaa. Lagi lagi bila seaweed tu digulung dengan nasi putih. acah acah sushi gituu. HEHE

Lepas makan kita naik bas ke Nami Island. Here we gooo ! Nami Island memang terkenal dengan drama Winter Sonata. So banyak la couple yang ada kat sna.

Ferry nak ke Nami Island. Memangs sangat selesa

Jangan risau kat sana ada Musolla tau. Sangat besar sangat bersih sangat selesa. korang nak tido pon selesa sangat.

Musim yang aku pergi time summer nak habis so daun daun nya ada bertukar ke orenan sampai aku bawa balik daun tu ke Malaysia. Hahah batak jap.

sebab tak ada orang nak ambil gambar kita. soo sadis.

Rerasa siapa yang malas nak jalan boleh naik bendalah ni memang dia akan bawak merata tempat i means  seluruh sudut Nami Island tuu.

lepastu kami terus ke Teddy Farm. Kat sini memang banyak gila aksesori teddy bear. macam drama korea yang famous tuu, Princess Hours. dulu time sekolah menengah aku memang gila cerita ni siap tampal poster dia dalam almari baju. tapi balik kampung je (sebab time tu aku duduk asrama) dah tak ada. sebab mak kita dah buang poster tu. sob sob sob. tapi dah besar dah sekarang boleh simpan dlaam henpong. hahaha

and then, Mr. jeong terus bawak kitorang gi makan, Tadaa nilah resraurant dia. sumpah kali ni lagi sedap dari sebelum ni.. sebab ada seaweed soup, mackerel fish, semua nya memang sedap la. aku jadi malu nak tambah nasi lagi. hahaha

aku ni bukanlah penggemar nescafe tapi yang ini sumpah sedap. terima kasih tony bagi latte ni. tapi nak lagii. sedap sangat yang ini..  T-T

Sampai je Hotel terus check in. Hotel ni memang besar gedabak sampai jadi tak selesa tinggal sensorang.. nama hotel ni Del Pino Hotel. Hotel ni memang bebetol atas bukit. soo memang sejuk sangat udara kat atas. memang tak function air cond tu sebab memang dah sejuk dalam rumah..

Kalau nak tahu pakej semua memang ada dalam program Kembara Sufi Travel and Tours. kalau u olls  rasa pakej ni interesting boleh la pergi website www.kembarasufi.com.my dengan facebook kembara sufi ada banyak pakej menarik..

thank you and best regards from me,
Nabilabee.

Much love..

tunggu hari kedua pulak. hakhak