sempena pesta buku :]

April 27, 2011

Assalamualaikum..


Sihat?..alhamdulillah kalau korang sihat belako belako..aku nak cerita pasal hari bersejarah buat aku..25/04/2011..bersejarah la sangat..haha..semalam ada setengah daripada dak kelas aku yang pergi lawat pameran buku-buku yang memang selalu buat pesta buku tu setiap tahun di tempat yang sama iaitu PWTC yang bertempat di Kula Lumpur..haha..macam nakbaca berita pulak..okay..abaikan semua tu..haha..mula-mula memang malas nak gi..tapi nak tenangkan fikiran yang bercelaru segala emosi..hahaha..perlu ada risiko ye disitu...hahah.. 


Sebelum tu..kawan aku call aku ..dia cakap..''kalau ko tak pegi..aku pun tak pegi''..aku ni kalau orang dah buat muka kesian..aku tak boleh dah nak duduk diam..haha..nampak ye disitu..ada risiko..haha..and then odw gi sana..kami (aku,juni,hana,k.Nina) hanya sekadar menumpang dan maybe buat bising kat dalam kereta tu..haha..abaikan.. 


Time kat pesta buku tu..tak ramai sangat kalau dibandingkan dengan tahun lepas..maybe aku gi tahun lepas time cuti..sebab tu kott..kalau tak ramai orang tu yang susah tu..asyik kena serbu dengan company yang sama je.. ''dik student ke?'' ''dik dah cuba ni ke?'' ''dik tak nak dengar dulu ke?''...haaaaa..aku nak tolak kesian..kalau nak dengar kena pulak nak dengar dia mumble kat situ..ciss..so..aku ambil keputusan untuk tinggal kan dia begitu saja dan katakan ''saya tak cukup masa''..cececehh.. 


Lepas je kami bergerak kemari mari mari..kami berhajat nak gi masjid yang terdekat untuk solat..tapi aku rasa macam rugi gila tak beli buku dari pesta tu..haiisshh..nak buat macam mana..aku tak tahu nak beli buku ape-ape..ermmm..lepas je solat..aku ingat nak bailk kolej..fulamakkk..pegi umah membe kami..ehem..tak salah kan kalau aku sebut nama dia kat sini..okay..rumah HADI..haha..tahniah..anda adalah orang yang pertama yang telah saya berkunjung ke umah antara sahabat-sahabat kelas..hahaha..bangga la sikit..and thank pada mak ayah hadi sebab susah susah masak untuk kami..sedap sangat..haha..dah la dah lama tak makan tom yam..sweett sangat..hahhaha..ada nsi goreng,ada tomyam,ada daging ape tah..tapi itu semua dak laki yang kebas..haha.. 


Solat Maghrib berjemaah dan bersama-sama..haha..yang lelaki  kena halau gi solat kat surau..haha..yang perempuan kena duk umah je..sopan sikit..hahaha..lepas tu kami dihidangkan pulak dengan keropok..kurma ..dan juga air teh..lepas je kami pulang..pi lah round round kat bandar KL..kesian kat budak kecik sebab dia suka sangat tangkap gambar sampaikan abang beliau marah..hahaha..memang sweet la..tapi tulah..singkat je masa..dah balik..kuang kuang..pegi kat depan KLCC..bergambar and so on..Dataran Merdeka..ehem..aku sebenarnya first time pegi dataran merdeka tu..walaupun dah hampir 19 tahun dah merdeka.masih tak pegi lagi..haha..sekarang tahu la dah.. haha 



Lepas tu..odw balik kolej sebelum pukul 11..tepat pada masanya..akhir sekali..terima kasih sesangat sebabdah bawak kami jalan..tak spend duit pun.hihihi..rekod dunia kot..hahaha..Terimas jugak pada  DAYAT,PAAN,HADI,KHAI,SYAHMI..sebab dah 'jaga' kami AKU,JUNI,HANA,KAK NINA..kenangan ni ada buat selama-lamanya..insyaAllah..  

Gambar kami..akan diupdate kalau ada yang nak tengok la..haha..okay daaaa.. 



..wassalam..