Terima Kasih 2019.

January 1, 2020

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ الله وَبَرَكَة

Harini terasa nak update blog supaya nanti bila dah tua2 boleh baca balik pastu senyum sensorang. Hihi. 

Alhamdulillah masih dikurniakan kesihatan yang baik sampailah ke harini dan moga berpanjangan sampai bila-bila. Nikmat sihat tulah paling bernilai pada aku. Sebab bila badan kita sihat, kita boleh buat apa-apa yang kita suka. Lagi-lagi bila kita nak beribadat senang je. Nak berjalan nak buat kerja pun alhamdulillah. Semoga kawan-kawan yang baca post ni pun dalam keadaan yang sihat walafiat. 

Rasa macam sekejap je masa berlalu. Tup tup dah 2020. Tahun kereta terbang katakaaan. Aku doa supaya nanti ramai yang beli kereta terbang senang lah tak payah aku tersekat kat traffic jam 😀 Pada aku, tahun 2019 banyak mengajar aku macam macam perkara, inilah tahun sedih aku, tahun gembira aku, tahun yang banyak mengajar aku banyaaaak benda. Dalam 7 wishlist aku untuk tahun 2019, dua saja yang dah termakbul. Yang belum buat lagi tu, kena sambung tahun 2020 pulak. Doakan ya dipermudahkan. 💖

Kenapa jadi tahun sedih ? 


Ada beberapa ujian yang berlaku pada aku, yang aku rasa aku tak kuat untuk hadap. Tapi Alhamdulillah aku ada family aku, bestfriend aku yang sudi dengar masalah aku, yang cuba tolong aku bila aku susah. Dua Tiga bulan juga aku tak boleh sensorang, bila sensorang tu, automatik, benda yang sedih tu akn muncul then, menangis lah sensorang, especially bila dalam kereta sensorang, sebelum tidur pun boleh mengalir air mata.Aku soal diri sendiri "kenapa aku? kenapa ujian ni datang ke aku, kenapa aku yang kena, aku ada buat jahat dengan orang ke sampai rasa orang tu buat aku macam ni?" macam macam soalan ada. Tapi Alhamdulillah sekarang dah okay tapi kadang2 tu teringat lah jugak. Cuma aku berdoa tiap hari, moga kejadian yang sama tak berulang lagi. Semoga diri ini terus kuaaat tabahhh tak cengeng ! kahkahkah

Kenapa jadi tahun gembira ? 


Happy sebab impian ke Jepun dengan bestfriends aku termakbul jugak !. Boleh baca post aku yang ini, (klik sini). Bukan senang nak buat itinerary backpacker ke Jepun tahu dak. Hahah tapi bila dah jadi, pergi dan balik dengan selamat tu dah satu rahmat dari Allah. Lepastu dapat travelmate yang jenis sporting habis boleh control marah aku tu pun dah jadi satu nikmat. Hihihi Thank you korang kalau baca benda nii..  Terima Kasih Allah. Satu lagi, bila tahun ni jadi tahun family aku bertambah ! hehe. Adik aku yang bawah aku kahwin bulan Mac 2019 dan aku happy tengok adik aku dah lepas sorang. Aku ? Tak fikir lagi pasal kahwin2 ni.. Kahwin pun belum dalam wishlist aku untuk tahun 2019, so benda tu tak apa kalau tak buat pun. hahaha. kalau ada yang sudi terima  aku seadanya, then baru aku kena fikir balik. Hahah. Dapat gathering dengan gegelengkiri kita, and then ada kawan baik kita kahwin banyak benda happy berlaku tahun ni juga. Semoga banyak lagi benda happy yang akan ada waktu 2020 nanti. Aminnn. 

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Untuk karier aku, masih di tempat kerja yang sama. Doakan aku tahun 2020 ni dapat cari kerja yang boleh kerja sampai ke tua. Hahah. Maksud aku, kerja yang stabil yang aku rasa boleh stay lama. Aminn. Doakan aku semua orang pleasee. Aku doakan juga untuk sesiapa yang nak cari kerja, aku doakan semoga korang pun senang cari kerja yang sesuai dengan korang, dan yang korang suka. Untuk tahun 2020 ni, banyaaak benda aku nak buat, nak belajar menjahit, nak masuk kelas menjahit, nak masuk kelas drawing, kelas lettering (kalau ada rezeki lebih hiks) hahah tapi kena beli mesin jahit la nampaknya. Kena ada kecing kecinggg  (💲_💲)


Lastly, aku nak ucap terima kasih sangat (kalau korang baca ini). ⬇️⬇️⬇️

Terima kasih sebab sudi lagi dengar masalah aku. Sudi lagi bertanya khabar aku. Aku minta maaf sangat sebab aku ni sejenis manusia yang sangatlah susah nak start conversation. Terima kasih sebab faham aku ni macam mana. Semoga tahun 2020 ni jadi tahun yang bermakna buat korang semua dan juga aku. Semoga apa yang korang impikan dapat jadi kenyataan. Semoga ukhuwah kita semua kekal sampai bila-bila. 😗

Salam sayang dari aku. ♡