Saturday, February 19, 2011

dugaan duniawi

Assalamualaikum..

Hai semua..arap sihat belaka-belaka ye..cuaca kat kolej aku panas sikit..tak sikit la..banyak..mcam padang sahara lah katekan..tapi itulah kuasa Allah..Allah memberi kita ujian di dunia..pasti ada hikmah disebaliknya..setiap sesuatu yang berlaku..pasti ada telindung hikmah yang besar buat manusia sekalian..jadi..kalau anda di beri apa-apa jua ujian hidup..terimalah dengan seadanya.. 

Kita hidup kat dunia ni tak lama..apa jua benda yang ada kat dunia..takkan bertahan dengan lama..macam sofa..die takkan baru je sepanjang masa kan..suatu hari dy akan rosak jua..semua benda kat dunia ni takkan kekal lama..so..jangan la anda terleka dengan benda yang ada kat dunia ni..seimbangakan dunia dan jua akhirat.. 

Aku bukanlah seorang ustazah yang pandai bagi ceramah kat orang-orang..tapi aku cuba apa yang terbaik..kenapa ye?..kalau orang bagi apa-apa je status ataupun perkataan yang berkaitan dengan agama..mesti nak panggil ustaz/ustazah..aku pernah tanya orang-orang kat laman sosial..nak tahu jawapannya ape? 

''sebab ustaz/ustazah je yang bagi ceramah macam tuh'' 

Bagi aku..tak delah semua ustaz/ustazah yang bagi semua nih..orang biasa pun boleh bagi ceramah..apalah..banyak dugaan yang ada kat dunia yang memang kita tak boleh nak tolak..macam fitnah..kita takkan boleh elak dengan benda-benda ni semua..so..selalu la berdoa.. 

Apa kata kalau gosip-gosip tuh..tak payah nak dengar cakap orang lain..kita selidik sendiri..ataupun tak payah nak jaga tepi kain orang lain..cermin diri tu..hidup tak lama pun.. 

Aku tak nak cermah panjang-panjang..subuh pun nak hampir dah..ok..kalau ada tersilap apa-apa..harap diampun.. 

Wassalam..

2 comments:

EchA rAiEsYaH said...

huhu!
yap!stuju giler. .skunk 0wg asek ckp mcm ustaz/ustazah je lau bg ceramah2 nie. .tp kite an same2 manusia. s0 same2 la saling beringat. .huhu!like tis p0st :)

..bicara hati ke hati.. said...

betul tuh..thanks echa !!:)