Monday, February 21, 2011

Jom melantak DURIAN (!)

Assalamualaikum..

terliur kot =.=..
Hahaha..musim yang dinanti-nantikan sudah pun tiba..oh durian..i miss u..hahaha..aku memang suka durian..sebab rasanya yang unik lagi special..haha..kalau nak makan durian kat kolej ni kena pakai duit sendiri..huhu..nak beli pun kena ada limit-limit..kalau tak..pokai lah daku..ngungungu.. semalam kitorang saje singgah pasar..saje la sangat..pastuh..tashia ajak beli durian..aku pun ape lagi ..open la..hahaha..

Kalau kat rumah tu..beli 5 bijik durian pun..rase macam tak cukup..hahaha..keluarga besar kan?..kalau kat umah..boleh la rilek makan nak berapa-berapa pun..sebab gune duit ayah..hahaha..kalau yang aku beli semalam dua biji durian pon..rase macam tak cukup..''wey..kira bersyukur la dapat makan durian wey..''..Alhamdulillah..bersyukur yang amat..semalam beli..baru hari ni makan.. 

Kalau kat umah kandung aku(rumah betul aku)..tak yah nak beli durian..memang musim durian ada je yang terjatuh atas tanah..sedia nak ambik je..sekarang dah tak dak dah..sebab dah tebang..sayang nya=.=''..tapi nasib baik la ditebang sebab pokok durian tu kat tepi jalan raya..memang lalu lalang orang kampung..kalau ada lagi pokok tu..entah berapa orang yang saman kami.. 

Lagi satu..orang senang nak curi durian kami..sengal..kalau dah kempunan durian tu..beli la kat kami..boleh kami jual durian secara halal..ni tak ambik secara haram..apa..lah.and kalau ada pokok durian tu.. yang bes nye..setiap hari..terjenguk-jenguk kat luar tingkap..ada durian jatuh tak?..kalau ada..cepat-cepat ambik..lepastu terus makan..hahaha..tak delah aku melantak durian sorang-sorang..kekadang dengan family aku..hihihi.. 

Rambutan kat umah aku dah tumbuh ke belum tu?..kalau dah tumbuh..memang aku tak balik kuis tercinta la wey..hahaha..asyik nak kaut rambutan punya pasal..pokok rambutan kat umah aku semuanya tinggi-tinggi pastuh beso beso..tak berani aku nak panjat..nanti nak turun susah wey..tu yang masalah tu..kalu sesape nak rase rambutan kat umah aku..rerajin kan lah diri tu nak bertandang kat umah aku ..hahah..
Tapi kalau musim rambutan pun..bukan ramai manusia yang datang umah aku..monyet yang terlalu comel yang buat mesyuarat atas pokok rambutan tuh..aku nak halau kang..die kejar pulak..tercecet-cecet nak lari.. 

Kalau ada tempoyak kan sedap..hihihi..pastu campur ngan cili..ngiiiiiiiii..perrhhh..sedap gile wey..banyak kegunaan durian ni..hahah..boleh buat bubur durian..tadi baru tashia buat..hahah..lagi sedap kalau dimakan dengan roti ataupun biskut..kalau kat kedai-kedai..ada gak yang buat aiskrim durian..tapi kalau aiskrim durian ni..aku tak makan sangat..pernah jumpe SAMBAL DURIAN?..korang tak pernah jumpe..kesian..aku lagi tak pernah jumpa..hahah..  

Banyak betul aku membebel dan mengarut..hahah..okay..kalau sesape nak belanja durian tu..cakap dulu..hahahah..ok..nikmati musim ini bersama durian.. 

''Jadilah manusia yang selalu mensyukuri nikmat yang diberi''

Wassalam..



2 comments:

_aLiaHwaFa_ said...

rumah kandung! hahah XD

❤NazirahMoktar❤ said...

sedap durian..sambal durian ke sambal tempoyak??