Saturday, February 26, 2011

Sabar itu iman :)

Assalamualaikum.. 

hai semua..arap-arap korang sihat walafiat..kalau ada yang sakit..sakit itu nikmat tau..okay..aku nak post pasal sabar..banyak yang kita dapat dari sebuah kesabaran..penuh dengan hikmah disebaliknya..tapi juga ada ganjaran untuk kita di akhirat.. 

Contoh situasi nye..misal kata..kita dikutuk orang dan difitnah oleh orang lain..korang jangan cepat melatah..memang kesabaran itu ada hadnya..tapi ingatlah pasti ada hikmah dan juga ganjaran yang korang dapat daripada kesabaran.. 


Hikmahnya mungkin kita tak nampak..ingatlah..ALLAH itu MAHA ADIL..DIA sayangkan hamba-hambanya..lihatlah..ramai yang melakukan dosa-dosa kecik mahupun besar..tapi ALLAH tetap berikan manusia di muka bumi bernafas supaya manusia boleh memikirkan apa yang terbaik untuk lakukan di muka bumi ni.. 

Setiap orang mesti pernah lalui hari-hari yang sukar untuk korang kan?..makhluk yang bergelar manusia pasti ada yang melalui hari-hari sukar..kenapa?..korang tak pernah kena ke?..mustahil  lah..tak kiralah korang kena dugaan sekecil manapun..ingatlah ALLAH sentiasa menyayangi hamba-hambanya di muka bumi ini.. 

Ingatlah..segala kesukaran pasti ada kesenangan untuk anda..So..jadilah muslim dan muslimat yang sentiasa mensyukuri nikmat-nikmat Allah..ingatlah..segala yang ada kat bumi milik Allah ni akan pergi jua.. jangan lupaAllah yang telah menciptakan kita semua.. 

''Jika kita mencintai Rasullullah..kita tidak akan mati mengingati ALLAH''  

Okay..aku bukanlah orang yang arif mengenai ini dan itu semua..tapi aku cuba yang terbaik untuk memperbaiki diri aku sendiri..tak salah kan kalau kita berkongsi..kan?..tak salah kan?..kalau aku tersasar atau terkasar bahasa..maafkan aku..aku hanyalah manusia biasa yang tidak terlepas dari berbuat kesilapan..maafkan aku.. 

Baiklah.. 

Wassalam..

6 comments:

rotashia faizal said...

ye sabar.. :)

_aLiaHwaFa_ said...

thanx for the info bee :)

..bicara hati ke hati.. said...

tashia : hihihi..

wafa :same-same wafa..

Yuna yuni said...

wah..trimas yong! x sia2 ko futher kat KUIS.. i like!

..bicara hati ke hati.. said...

Yuni :hahaha..aku pon like jugak..hahaha..:)

Anonymous said...

belajar banyak