sedarkah kita?

March 18, 2011

Assalamualaikum.. 



Bismillahirrahmanirrahim.hai..semua..selamat malam..tetibe nak nyanyi lagu selamat malam nyanyian faizal tahir..hahah..okay abaikan..aku nak story ni..ni bukan dari kategori dari kegosipan ye..okay..wahai  farhatun nabila..jangan jadi perosak bahasa melayu..aku ada hadir satu majlis ni..memang semuanya ada..ada bacaan yassin,solat maghrib dan isyak berjemaah dan tambahan solat hajat..solat hajat ni tadi nak mendoakan pada orang-orang yang memerlukan bantuan..jadi..sebagai manusia..kita mestilah ada sifat saling bantu membantu antara satu sama lain.. 



Bila dah abis solat isyak..ada solat hajat lagi..sebab apa entah..harap-harap berjaya dipertemukan hajatnya..amin..tapi yang kali kedua tu aku waswas sikit nak ikut solat hajat tu..sebab rakaat pertama dah berlalu..and aku baru nak mula pada rakaat kedua..aku tak tahu nak sambung ke tidak..aku was was nak teruskan..soo..aku duduk la tengah sof tu..ya Allah..berdosanya aku..masalahnya sekarang..aku was was..nak buat cam mana kan? aku perhatikan..ada orang yang mula pada rakaat kedua..time sujud untuk hajat tu..dorang tak ikut sekali..dorang terus bangun untuk rakaat kedua dorang..masalahnya..sah ke solat sunat dorang tu..okay ade kekeliruan disitu..ada sape-sapa yang tahu macam mana nak buat? 



Lepas je solat hajat yang aku tak buat tu..kami semua ditayangkan video tentang sejarah bagaimana orang kafir brusaha untuk mengahapuskan agama kita .agama Islam.betapa kejamnya perilaku dorang ..lihatlah sampai sekarang Palestine ditindas..ya Allah..apa dosa mereka..anak-anak kecil yang baru nak mulakan hidup baru dan mahu melihat dunia ini..tapi anak-anak kecil tu pergi buat selama-lamanya..kaum Hawa juga ditindas ..dalam fikiran aku..pada pendapat aku,kita sebagai orang Islam yang muslim dan muslimat  harus ada sifat teguh kepada agama yang benar iaitu agama Islam..lihatlah..ramai manusia yang beragama Islam..tapi mengamalkan kehidupan seperti orang kafir..apakah?mungkin kita semua termasuk aku..tanpa sedar yang perbuatan kita, kadang-kadang seperti orang kafir..seperti cara hidup,pakaian.dan sebagainya.. 



Jadi..berwaspada lah dalam menjalani hidup..ini juga memberi peringatan kepada aku dan juga orang yang membaca post ni..mungkian aku ada kesilapan yang tidak disengajakan..aku hanyalah insan biasa..aku minta maaf sangat sangat.. 

credit: I Luv Islam

Majulah untuk agama.. 

..wassalam..