Wednesday, April 13, 2011

aku doakan kau dari sini..

Assalamualaikum.. 


Rindu aku tak?haha..aku tak de disebabkan masalah barisan internet aku..ak tak leh nak connect..huh!..tekanan perasaan ye..okay..aku masih terasa atas pemergian arwah..kalau nak baca..klik ni..cepat klikk!..berdosa tak kalau kita asyik ingat orang yang semestinya takkan hidup kat dunia ni lagi?berdosa tak?..boleh tak aku post ni untuk dia..walaupun aku tahu arwah takkan tahu apa yang aku tulis untuk dia..kalau korang kata tak boleh..aku boleh kan jugak..aku nak simpan segala memory tu..aku tak nak ia hilang macam tu je..macam tisu di tiup angin..macam kertas kena terbang..macam laptop ilang..macam duit kena ambil.. 


time ni sibuk bincang pasal orientasi
Kelas 5 IR telah mempertemukan kami satu kelas..dan juga arwah..aku ingat lagi masa hari pertama persekolahan..sibuk cari tempat duduk..and then..dia tak dapat tempat duduk..kalau dalam kelas kami.semua lelaki kena duduk kat barisan depan yang perempuannya pulak kena duduk belakang..so..kena pasrah la kalau jadi perempuan..tapi yang bestnya aku dapat tidur dengan penuh khusyuk sekali..dengan angin sepoi sepoi bahasa..arwah tak dapat tempat duduk..so..dia kena duduk depan kami..aku,khaafidzah,ekin..memang kami bertiga duduk belakang dia..sebelah arwah pulah shahrul nizam..tapi kesian arwah..dia asyik kena duduk sorang-sorang sebab nizam ni asyik tak datang je..betul kan kan kan..haha.. 


Arwah ada suara yang sedap..hensem jugak..dia selalu tanya kami yang duduk belakang dia..''aku ni hensem tak?''..erm..soalan macam tu tak payah layan..tapi jujur kat sini..dia memang baik walaupun nakal..tapi dia baik sangat sangat..hampir setiap hari arwah akan tanya aku..''Tun,bawak buku nasyid tak?aku nak nyanyi''..kalau hari tu aku bawak..aku bagi la dia pinjam..so..dia pun nyanyi..sebabnya arwah masuk pertandingan nasyid..suara dia sedap..macam MAWI..betul tak? okay..aku je yang perasan lebih.. 

Bila aku marah..aku marah dia pun sebab dia ni nakal sangat..aku akan cakap dengan dia..''Hari ni aku tak nak cakap dengan kau''..sekejap je tak cakap..hari tu jugak baik semula..hurmmm..arwah suka mata pelajaran Science..sebab cikgu Science kami suka sangat kacau dia..aku tahu cikgu tu sayang dia..kalau jawab soalan mesti dia yang kena bangun..lepas tu bila tak dapat jawapan..dia akan toleh ke belakang..kami berenam..aku,Khaafidhzah,Ekin,Hani,Mira dengan Puteri akan cuba tolong dia..sebabnya memang dah biasa sangat buat macam tu.. tolong menolong akan amalan mulia..kan kan kan? 

Sampai sekarang..alhamdulillah aku dapat terima pemergian dia sedikit demi sedikit..hari itu..aku tak percaya sangat yang dia akan pergi terlalu awal..dulu..aku ingat lagi..dia kata nak masuk AF..ala..Akademi Fantasia la..kami berenam gelak gila bila dia cakap macam tu..aku tak tahu itu serius ke tak serius..tapi..aku rasa itu impian dia..arwah kan ada suara sedap..lagi satu..dia nak jadi orang yang berjaya satu hari nanti..aku nampak air muka dia..dia bercerita penuh semangat..penuh yakin..itulah sifat sebenar dia..dia ada semangat yang tinggi untuk terus maju..dia nak buktikan pada kami dan semua orang yang dia juga boleh berjaya.. 

kenangan ni takkan hilang~
Kali teraakhir aku berjumpa dengan dia..masa ambil result SPM..dah lama kan?aku terkilan sangat-sangat..tapi itulah ujian yang harus ditempuh..dan ujian yang harus keluarga arwah tempuh..takziah pada keluarga arwah..arwah memang baik orangnya..sangat baikk..aku doakan kebahagian arwah disana..aku hanya mampu hadiahkan dia dengan ummul kitab al-Fatihah dan juga surah Yassin untuk arwah.. Al-Fatihah.. 

Kenangan tu takkan hilang..aku doakan kebahagian dikau kat sana..kau ada disetiap doaku..terima kasih kawan..:) 

Buku 555 :dapat makan Kek Blueberi lagi hari ni..walaupun hanya sepotong je..:) 
              
..Wassalam.. 




5 comments:

_aLiaHwaFa_ said...

bee sabar ye? aku tengah nak nangis kat blakang kau ni :'(

rotashia faizal said...

b saba ea.. dah la lagu sedih.. yang pergi tetap akan pergi.. saya faham perasaan awak... :')

EchA rAiEsYaH said...

rase nak jat0h air mate. .huuu. .
sabar ea?

nAna fArhAna said...

b..nana nak nagis stiap kali b nangis waktu solat..
tp nana taw..law nana nangis..b nagis..
sape nak pjuk kte dalam bilik nie kan..???he3..saba ea b cayam...

Mya said...

dia mesti bngga ade kwn mcm b.. :)