Monday, April 11, 2011

Semoga rohmu dicucuri rahmat,kawan..:'(

 Assalamualaikum.. 


Hari ni aku ada dengar dari panggilan kawan aku..yang salah seorang daripada kawan aku meninggal dunia..kawan sekelas aku..rasanya baru semalam macam aku baru borak dengan dia..sebabnya dalam kelas..aku duduk belakang dia..kawan..aku tak sangka yang kau akan pergi menghadap illahi..tahu tak betapa sedihnya hati ni..tanpa mengucapkan kata-kata terakhir buat kami..akhirnya kau pergi jua menghadap illahi.. 


Pada mulanya aku terima panggilan daripada kawan aku,Mira..aku angkat telefon aku dengar suaranya lain..dia hanya mampu cakap..Soleh dah meninggal..tangan aku menggeletar sangat..hati aku menangis..betul ke ini semua berlaku?..aku tak percaya..berdosanya aku tidak percaya apa yang telah ditakdirkan Allah..Ya Allah..ampunilah hambaMu ini Ya Allah..aku tak mampu berkata apa -apa lagi..hanya suara sedu sedan di hujung telefon..Ya Allah..tetapkanlah hati dengan kesabaran Ya Allah.. 


Bila aku singkap kembali kenangan dulu..aku jadi sedih..tangis aku makin banyak..time aku borak dengan membe aku..mesti arwah ada..bila aku tidur dalam kelas..mesti dia usik aku..bila aku marah..dia akan diamkan diri ..bila mendiamkan diri..arwah akan cuba hiburkan kami sekelas..arwah banyak kenangan bersama kami..sesunggunnya..aku memang takkan lupakan kenangan aku dengan arwah.. 


Bilaa aku cek kat wall facebook dia..aku sedih..apa yang dia tulis kat wall facebok dia..dan ini yang terakhir.. bulan lalu..jadi kenyataan..Masya-Allah.. 
Aku tak dapat nak bendung perasaan sedih ni..Ya Allah..arwah banyak hiburkan kami dengan lawak dia..Ya Allah..rahmatilah roh arwah di sana ya Allah..arwah pernah ceritakan cita-cita dia pada aku..arwah nak tolong keluarga dia..dia nak jadi nak jadi seorang yang berjaya..dia nak bantu keluarga dia..sebab dia seorang je lelaki dalam keluarga dia selain ayah dia..aku takkan lupakan apa yang dijajikan arwah untuk jadi seorang yang berjaya dan nak buktikan pada kami bahawa dia juga boleh berjaya..tapi hasrat yang dia tujukan kami tidak kesampaian..Ya Allah.. 


Bila aku dapat tahu berita duka tu..aku terus ambil wuduk..dan dengan niat untuk bacakan Yassin untuk arwah..tapi aku tak dapat teruskan bacaan aku..aku jadi sedih sangat..banyak kenangan yang ada..Awan petang bagai tahu berita duka..hujan renyai-renyai di luar jendela bagai tahu tangisan hati.. :'(

arwah berbaju hijau.

Semoga arwah bahagia disana..Allah lebih sayangkan arwah..yang hidup pasti akan dipertemukan dengan kematian..Sabarlah wahai hati-hati..:'( 
Tempatkanlah dia dikalangan orang-orang soleh...kenangan bersamanya akan tetap dihati..

mari kita sama-sama sedekahkan Al-fatihah untuk arwah Sholehaddin..Al-Fatihah ..

Semoga berbahagia kau disana ,sahabat..aku akan sentiasa mendoakan kau disini..kaulah sahabat..aku gembira jika kau bahagia disana..

..Wassalam..

2 comments:

rotashia faizal said...

b sabar ea.. :'(

nAna fArhAna said...

b..sAbar ea sYg...nAna phAm prsaan b...tP..ktE knE tRme sUme ktntUan ALLAH...sEmoga arwAh d'tEmpatkan b'sAma oRg b'imAn...ktE Yg ms!h hdUp knE trUskan smNgt n p'jUangan...nAna tMpang sd!h...nAna phAm sGt prsAan b skRg n!e...kte dOakAn n sdkAh kan Al-Fatihan untk dYe ea sYg...