Thursday, May 12, 2011

TIPS :Hanya satu kesilapan

Assalamualaikum.. 


mintak maaf..lukisan sy tak lawa..=.='


Hari ni ak  tak ada apa yang hendak kongsikan..tetapi bila aku tak de idea nak buat apa-apa..aku terfikir nak buat satu tajuk yang mungkin bagi motivasi kat diri aku dan juga orang lain..siapa yang tahu kan?..ia mungkin diingati dan juga orang lain pernah alami situasi ini..aku juga mungkin pernah..korang juga mungkin pernah..firstly..aku nak mintak maaf kalau apa yang aku sampaikan ini ada yang buat terguris hati or terasa hati..mana lah tahu kan..rambut sama..duduk negara sama..tapi hati lain lain kan? 


Apa yang kita pandang bila orang tuuuttt buat kesilapan or salah dengan kita?ada jugak orang yang menerima maaf dia dan lupakan segala apa kesilapan yang orang tu buat pada dia..tapi setengah orang ada jugak yang boleh maafkan tapi tak kan boleh lupa apa yang orang tu buat kat kita..macam aku..ceehhh..tapi aku dalam kategori tu gak..misal kata kalau orang tu ada buat silap ngan aku..time aku umur 18 ngan 19 tahun aku rasa tak de dah kot..time aku sekolah menengah may be..sampai sekarang..aku tak boleh nak ngam dengan orang yang buat masalah dengan aku tuhh..tak kisah la dia malukan aku ke..marah kan aku dpan orang ramai..okay..yang penting..aku dah lupakan semua tuh.. 


Tapi..kita ni hanaya manusia biasa yang sering buat kesilapan walaupun kita tak pernah nak perasan apa silap kita..dah tahu tahu..orang tu menjauhkan diri dengan kita..biasalah tu..bila orang yang tu buat salah..apa yang dia lakukan jadi tak betul di mata kita..mana boleh macam tu !..tak boleh dongg..hidup kat dunia ni banyak dugaannya..bila orang sekeliling dah buat macam tu..kita jadi tertekan dengan apa yang berlaku..lalu ada jugak yang merasakan dirinya macam tak penting kat orang sekeliling..dirinya tak perlukan dia lagi..sebab itulah ada yang kes lari rumah..kes pergi ikut laki orang..kes bunuh diri tejun bangunan dari tingkat 2 pun dah bahaya..haisshh..macam-macam..apa kata kalau orang macam ni..kita berikan da semangat..chaiyok !hihihi 


Tapi kalau nak lagi senang..orang yang tertekan ni..apa kata kalau korang-korang sibukkn diri dengan segala aktiviti..kita isi dengan macam-macam aktiviti..kalau lagi susah kita dapat sesuatu kerja tu..lagi senang la kot kita dapat lupakan semua tuh..ye ke?..ce try..hihihi..itu je yang ada dalam otak aku...kihkihkih..sebenarnya aku dah lama sengat nak buat post  i..tapi tak de ayat yang bagus..ni..kira bagus la ni..ye tak?hihihi.. 

Okay..itu je kot..kalau ada yang silap..tolong la tegur saya dengan mengomen kan di bawah..haha..kalau nak la..:] 

Buku 555 : Macam nak hujan kat sini..alhamdulillah..:] 
                :post ni tak de kena mengena dengan yang hidup mahupun yang dah meninggal..

..Wassalam..

2 comments:

rotashia faizal said...

macam ada sesuatu.. hehe

cantik lukisan tu... XD

..bicara hati ke hati.. said...

hahaah..tak de pelah tashia..inilah idea saya..hihi..cantek ke?thanks.teruja..hihihi..:]