Tuesday, September 20, 2011

salah faham.

assalamualaikum..

hai! sebenarnya..aku memang tak de pe yang aku nak tulis..tapi ni sekadar cerita jeww..kalau tak nak baca..senang je..just tekan shut down terus..haha..aman je..haha..sebenarnya aku nak cerita pengalaman aku..menerima buruk sangka daripada orang lain..kejammm..amat kejamm..hari jumaat malamnya..aku, ayah ngan adek laki yang bawah aku pergi beli barang dekat pekan tu jugak..ada jugak nama pekan zaman macam ni.yang penting..ada aku kisah? aku tak kisah ..kononnya nak beli barang untuk kawan aku yang nak datang raya esoknye..persiapan la kononnya..hahahaha..smabil tu , aku belilah barang untuk aku balik kolej aku untuk besoknya..so..yang jadi bodyguard setia aku yang adek laki aku tu..ayah aku dah beli barang kat tempat lain..aku sebenarnya boleh je pegi sorang sorang..bebas nak pergi mana-mana je..boleh buat gaya jalan dengan sendirinya..hahahah..


aku adalah masuk 2 kedai..dua dua..memang kedai cina..beselah tu..pekan aku banyak orang cina jual jual..aku pon masuk..aku tengok tengok la..barang barang..pun adik aku ikut jugak..''angah gilah tempat lain''.. pastu dia pon jawab..''ala..apa salahnya..kalau angah jadi bodyguard yong sekali sekala..''..aku jawab..''k.fine''..pergi mana mana pon dia follow jugak..pergi belah perempuan pon ikut gak..haisshh..aku dah suruh dia tunggu kat luar..tetap jugak nak ikutt..haha..last last..''lantakla..''.. 


pastuh..ayah aku nak carik barang kat kedai barang bawah tu..*tahu ke kat mana.. haha..kedai tu macam kedai besar la jugak..sebelum aku masuk..ada sorang perempuan pakai tudung..aku macam pelik jugak sebab jarang perempuan yang pakai tudung kerja kat situ..bese nyee..orang berbangsa india..biarlah..dia nak cari rezeki..akak yang pakai tudung tu macam pandang sebelah mata..dalam hati..mesti beliau salah faham..haishh..aku memang suka pergi belah bahagian yang baju perempuan..tapi adik aku ikut jugak..inesen..aku okay je kot kalau gi sorang2..memang la ada gengster kat tempat tuh..tapi bukan kat dalam kedai..luar kedai lah..hapalah..mentang-mentang ayah aku baru cerita yang kat situ ada gengster..hahaha..nak jadi bodyguard aku pulak..hahaha.. 


k..sambung cerita..bila aku pergi tempat lain..aku tak sangka pulak kakak yang kat depan yang aku cerita dia pakai tudung ni follow je kitorang..pandang slek gila nak mampos..aku  macam..lantaklah kau..sampai lah aku dah jumpa apa yang aku nak..and then..panggil la akak ni nak tanya pasal saiz kain yang sedangsedang ada ke? *taksangka.aku masih boleh pakai baju saiz duludulu..kahkah..walaupun telah digelar ratu makanan and b for blender..what so ever..haha..aku tak kisah ponn..haha 


and tetibe..akak ni tnya aku.. tapi time tu adek aku tak de kat situ..


follower : adek umur brape..
aku: * aku macm buat muka comel..baru 19 tahunn..kihkih.
follower : (gelak) 
aku : (lantaklah, kau nak gelak kan) 

lama sikittt..

aku : akak..yang laki tadi tu adek saya.. 
follower : ye ke?tak percayalah..
aku : (aku memang dah gak dri awal,yang dia salah faham)=.='
follower : serius? 
aku : betul la..muka kitorang tak sama ke? 
follower : sikit la.. 
aku : (whatever) 
follower :tak de, ingatkan masuk kedai pakai alim alim..ingatkan dah kawin..tapi yang peliknya..badan awak ni kecik ..lepastu ingatkan couple..
aku : (aku jerit sambil senyum,padahal) KEJAMNYEE..HAHAHA..
follower : HAHHA.. 
aku : umur akak berapa ? 
follower : HAHAHA.cube teka..
aku : ( nak aku teka pulak) ermm..emm..18?
follower : muda ke?cakap betul betul .
aku : ermm..19?
follower : serius la..
aku :(-.-')..okay 20..ini betul betul serius..
follower..tak delah..sama je umur..
aku : lalaaa..patutlah gelak time panggil akak..


______________________

tamattt..

aku sebenranya still rasa yang budak 19 tahun tu..tetap tak percaya yang budak laki tu adek aku..haisshh..aku rasa kalau aku cakap adek aku tu abang aku..aku rasa dia percaya kott..ok fine..aku anak sulungg..lepas tu odw nak balik..aku cerita kat ayah ngan adek aku..ayah aku kemain gelak..lepastuh..adek aku baru nak cerita yang sebenarnya..sebelum tu kan aku ada masuk  2 kedai cina kan..dia ada tanya adek aku ''awek ke?''  k fine..diam membisu..


balik umah mak tahu..kemain mak aku gelak gilerr..aku pon cite kat adek adek akuu..adek aku kemain gelak jugakk..sebab sebelum ni pernah adek permpuan aku jalan jalan dengan adek aku yang ni jugak..tetap jugak orang panggil pak we mak we..itu tak pelah..sebab muka drang memang lain..memang la orang cakap macam tu..tapi yang aku ni..tak sama ke/..k fine.. 

huhh..akhirnya..dapat jugak aku siapkan post pasal ni..huuuu..

k.. 

nota jari : thank sesiapa yang datang raya umah aku..untuk dak kolej aku..hehe..dalam hati..sampai jugak ke rumah aku..alhamdulillah..wehh! mak aku suka korang raya rumah..mak aku kata..raya la lagi tahun depan..ohhyeayyy..

bye.

..wassalam..

No comments: