A good listener

March 2, 2014

Assalamualaikum,

Holaa, dah lama tak meng-update apa apa kat sini. biasalah hidup student. busy sangat. haha 

pernah tak korang rasa macam kau orang perlukan someone yang jadi pendengar bila ada masalah menimpa korang. \ Right? 

aku pon pernah tercari cari listener. tapi setakat ni ada yang mendengar dan ada yang macam buat buat tak dengar. tak kesah la yang itu janji dia dengar apa yang kita nak cakap kan ? 

one of my friend said
 "bila someone yang stress perlukan pendengar dan bila dia ceritakan jangan terus marah dan hentam dia, itu akan menyebabkan dia over-stress" 

And I learn from this. thanks to her. 

Nak dijadikan cerita, aku pernah sekali kena. (entah sekali ke banyak kali), bila aku nak luahkan cerita apa yang dah terbuku kat kalbu ni. tak tahan and so aku nak lepaskan. dan aku bagi tahu la cerita a-z. bila dah cerita. she was like, BLAME MEEEE! . 

OH/ aku tahu aku salah tapi aku nakkan someone yang dengar apa masalah aku, tapi apa yang aku dapat ? kena hentam. kau tahu berapa banyak stress aku? XXXXXXXL and over sized. 

dan realized that, she is not good listener for me. and then, aku kena cari orang lain. MUAHAHAHA. 

atau aku terus pendam, beli buku diari and taburkan stress aku dalam tu. haa, idea. 

TAPI-- 

Allah adalah our good good good listener .apa yang aku belajar, berdoa. luahkan apa saja yang terpendam dalam doa kita kerana DIA MAHA MENDENGAR. 

Astaghfirullahalazim.. :'D 

Thanks sebab sudi baca blog ittew.